Clubul Ethos isi propune sa le ofere membrilor sai instrumente unice pentru a-si dezvolta abilitatile de prezentare si de discurs public. Pentru ca acest lucru sa se intample in cele mai eficiente conditii de invatare, activitatea Clubului se supune principiilor si bunelor practici descrise mai jos.
1. Deoarece insusirea unor abilitati de durata in domeniul discursului public nu poate fi facuta in absenta unui exercitiu periodic, statutul de membru al clubului implica participarea regulata la intalnirile si meciurile organizate in cadrul acestuia. Astfel, un membru trebuie sa participe la minim un meci de club, dintre cele organizate pe o perioada de 3 saptamani consecutive.
2. Acceptarea unui nou membru in cadrul clubului se poate face doar in urma unei recomandari a unui membru actual si cu acordul instructorului.
3. Dupa ce un membru este acceptat in cadrul Clubului, acesta trebuie sa participe la un scurt training despre regulile formatului de debate si obiectivele Clubului. De asemenea, pentru a fi cunoscut de toti membrii Clubului, este invitat sa scrie o postare pe grupul de Facebook al acestuia, in care sa se prezinte pe scurt, sa mentioneze ce obiectiv de dezvoltare personala isi propune.
4. Meciurile de debate desfasurate in cadrul Clubului au un caracter privat. Doar in cazuri exceptionale, cand au loc meciuri demonstrative, este permis accesul altor persoane decat membrii Clubului.
5. Principalul instrument pedagogic folosit in cadrul Clubului sunt evaluarile de tip “peer-review”. Acestea sunt acordate conform unei metodologii precise, oferite de catre instructor tuturor membrilor, la prima lor sedinta de club.
6. Ca regula, meciurile de debate sunt filmate, iar jucatorii au acces ulterior la inregistrari. Totodata, membrii Clubului sunt incurajati sa le ofere evaluari de tip “peer-review” colegilor lor, la cererea acestora.
7. Subiectele care sunt incurajate pe grupul de Facebook al Clubului Ethos se refera la:
a) propuneri de teme pentru meciurile de debate, desprinse din subiectele la zi din Romania sau de la nivel international
b) articole cu resurse despre retorica si public speaking
c) anunturi referitoare competitii nationale sau internationale, burse sau evenimente adresate membrilor grupului
d) anunturi organizatorice ale Clubului
e) evaluari de tip “peer-review” cu privire la discursurile unor colegi